MijnBravis: portaal voor patiënten Bravis ziekenhuis

MijnBravis: portaal voor patiënten Bravis ziekenhuis

Het Bravis ziekenhuis heeft onlangs een portaal geopend waarin patiënten hun eigen dossier kunnen inkijken en afspraken kunnen inplannen. Het portaal MijnBravis is vernieuwend en moet vooral zorgen voor veel gebruikersgemak.

Tegenwoordig regelen we heel veel zaken online: van de financiën tot het inplannen van een afspraak bij de autogarage. Bij het Bravis ziekenhuis willen ze hierop inspelen. Patiënten kunnen thuis via de website van het Bravis ziekenhuis inloggen op hun eigen dossier: MijnBravis.

Zelf ziekenhuisafspraken beheren

Met de komst van het portaal Mijn Bravis kunnen patiënten zelf hun ziekenhuisafspraken inplannen, controleren of wijzigen. Ook kunnen ze een nieuw telefoonnummer, e-mailadres of verandering van apotheek doorgeven. Daarnaast kan het ziekenhuis de patiënten een vragenlijst voorleggen via MijnBravis, zoals de vragenlijst voorafgaand aan een operatie of onderzoek.

Veiligheid en gebruiksgemak

De invoering van het patiëntenportaal is niet over één nacht ijs gegaan. Zo zijn er allereerst hoge eisen gesteld aan de informatiebeveiliging. Patiënten kunnen bijvoorbeeld alleen met hun eigen DigiD met sms-functie, of met een verwijsnummer van de huisarts, inloggen op hun eigen pagina. Daanraast is er uitvoerig gekeken naar het gebruiksgemak. Zo hebben patiënten, de Cliëntenraad en het medisch personeel van het Bravis ziekenhuis meegekeken naar MijnBravis. Hun feedback tijdens het ontwikkeltraject en de testfase heeft ervoor gezorgd dat MijnBravis goed aansluit op de praktijk en de wensen van de patiënt.

Eerste fase van portaal

Het portaal is onlangs gelanceerd, maar het bevindt zich nog in de eerste fase. Stap voor stap worden de mogelijkheden uitgerold. Allereerst is het voor patiënten van de afdeling Dermatologie mogelijk om afspraken in te zien en te wijzigen, en in de loop van 2016 kunnen ook patiënten van andere specialismen werken met MijnBravis.

Bron: Bravis ziekenhuis